Ślub u Mikiego

W sobotnie południe ostatniego weekendu kwietnia w stronę Mysłowic ruszyły nieprzebrane zastępy motocyklistów. Punktem zbornym był parking pod kościołem Matki Bożej Bolesnej przed domem Mikiego. Stanęliśmy cichutko i czekaliśmy na pojawienie się Pary Młodej oraz Gości. W końcu podeszli do nas odświętnie ubrani Beti, Miki i Kamil. W ich oczach widać było głęboką tęsknotę za motorami. Dokladnie około 14:00 przed kościół zajechał wiekowy mercedes z Młodą Parą. Wszyscy weszli do kościoła i w skupieniu uczestniczyli w mszy i samym zawarciu małżeństwa. Na koniec złożyliśmy życzenia Młodej Parze, wręczyliśmy jej malutki motorek o bardzo niewielkiej pojemności żeby wytyczał im jedynie słuszne cele w życiu. Miki wysłał do nas pana z obiecująco brzęczącym pudełkiem tekturowym i w naszych sakwach pojawił się delikatny, lecz jednocześnie zakazany dla kierowców podarunek. Tak zaopatrzeni na drogę ruszyliśmy nieskładnie na północ. Troszkę kręcąc się po Mysłowicach dotarliśmy do autostrady. I tu rozwinęliśmy swoje skrzydła, odwinęliśmy manetki, a asfalt zaczął nam uciekać spod kół. Pędziliśmy w stronę Gliwic, a nawet dalej nierzadko przekraczając całe 70/h. Ze świstem mijaliśmy inne pojazdy. Choć może to raczej one nas mijały ?

Troszkę zamarudziliśmy na bramkach autostradowych, ale potem nadrobiliśmy stracony czas rozwijając kosmiczne prędkości, momentami dochodzące do 80 km/h. I tu nasze zdania były podzielone, czy prędkości owe były efektem matuzalemowego wieku mercedesa Młodej Pary, czy też wynikały one ze zgoła innych powodów.

Tym niemniej dotarliśmy do celu, a nawet doprowadziliśmy do niego Nowożeńców. Serdecznie się pożegnaliśmy z uczestnikami wesela i pognaliśmy za Mementem zobaczyć, czy w Gliwicach rzeczywiście serwują dobrą zupę czesnakową. I rzeczywiście, Memencik zaprowadził nas pod Chatę Polaka, gdzie podana zupa spełniła pokładaną w niej nadzieje, a zgryziona pierogami okazała się całkiem dobrym obiadkiem. Po obiedzie rozjechaliśmy się do domów, wioząc ze sobą jakże cenny weselny podarunek.