3 - dzień trzeci

Słowacki tokaj Wczesnym rankiem o 9.00 ruszyliśmy na zwiedzanie wschodniej Słowacji. Na pierwszy ogień poszedł uparcie omijany zamek w Krasnej Horce - rodowa siedziba zacnej rodziny Andraszich (piszę fonetycznie). Początki były trudne. Jakaś pani w żółtej pelerynie nie chciała nas wpuścić na parking przed zamkiem tłumacząc, że właśnie walą się tam pałami po łbach jacyś ludzie przebrani za rycerzy. Stanęło więc na tym, że podjedziemy na parking nieco niżej, ale za to zapłacimy wracając. Ponieważ nie wracaliśmy, tylko pojechaliśmy dalej do Jaszowa, pani chyba stoi tam do teraz i czeka na kasę. Zamek zdobyliśmy rzutem pomiędzy licznymi, a głośnymi wycieczkami. Jest OK. Były i pokoje, i kuchnia, i różne sale, a nawet klopik. W sumie ładnie. Z Krasnej Horki wąską, niezbyt dobrą, ale za to ładną i widokową górską trasą pojechaliśmy do Jaszowa. Tam chcieliśmy zwiedzić opactwo i park, ale chłopcy wrzucili na starcie taką cenę, że zobaczyliśmy co się dało bez płacenia i pojechaliśmy do Koszyc. Z lekka błądząc ominęliśmy miasto i zaatakowaliśmy miejsce wielkiej bitwy o Przełęcz Dargowską. Porobiliśmy zdjęcia na różnych pojazdach, dziwne, że tylko ruskich, a nawet złożyliśmy wieńce pod pomnikiem "pabiedy". Żeby nie było za dobrze, użyliśmy wieńców już leżących pod pomnikiem. Potem szybka jazda do Trebiszowa na obiadek. Motory postawiliśmy na środku marmurowego deptaka, cieszyły się dużym uznaniem. Tubylcy zrobili im mnóstwo zdjęć. Potem sympatyczny przejazd do Winniczek do piwnicy win tokajskich na Słowacji. Odjazd. Litr tokaju za 4.50 zł. Objuczeni do granic możliwości postanowiliśmy wracać do Krasnej Horki. Najkrótsza droga prowadziła przez Węgry, więc ponownie odwiedziliśmy ten dziwny kraj. Wieczorem tradycyjnie nawodnienie piwem i degustacja zdobycznych napojów średnioprocentowych.